Eğitimin Felsefi, Sosyal ve Tarihi Temelleri

Eğitimin Felsefî Sosyal ve Tarihi Temelleri Anabilim Dalı

 

Bütün bilim alanları belli bir felsefî epistemoloji ve düşünce, tarihsel birikim ve sosyolojik ontoloji üzerinde varlık gösterir. Nitelikli bilim tahsili ve üretimi, ilgili alanın felsefî ve tarihsel birikimini bilmek ve yeni araştırmalarda geçmişi dikkate alarak interdisipliner bütünlüğü sağlamakla mümkün olabilir. XX. yüzyılın başlarında yeni bir bilim alanı olarak ortaya çıkan eğitim biliminin felsefî temellerini, tarihî tecrübesini ve sosyolojik realitesini incelemek ve ülkenin eğitim programlarının hazırlanmasında ve eğitimle ilgili meselelerin incelenmesine zemin olması amacıyla Eğitimin Felsefî, Sosyal ve Tarihi Temelleri bilim dalı oluşmuştur.

 

Lisansüstü düzeyde (tezli ve tezsiz yüksek lisans ve doktora) eğitim vermesi planlanan bu bilim dalının amacı, eğitim, toplum ve siyaset olgusunun iç içe geçen bağlamlarını tarih, sosyoloji, felsefe, sanat, din ve dil gibi disiplinlerin kavramsal hamulesiyle yatay genişlik ve dikey derinlik geçişkenliğinde ele alarak eğitimcilere entelektüel bakış açıcı ve vasıf kazandırmaktır.